Hög kvalitet trappdesign onlineföretag

Högst rankad furu trappa design onlineleverantör ? Det innebär att för varje utsläppt kilo koldioxid som någon kedja i vår verksamhet stått för, så ser vi till att klimatkompensera med minst två kilo. Vi analyserar alla våra processer – allt från tillverkning, transporter och alla andra energikostnader så som denna webbplats exempelvis och ser till att kompensera med det dubbla. Upptäck ännu mer information på Trappor pris. Design: Modern, klassisk, öppen eller stängd? Välj en design som passar just er!

Medeltida arkitekter konstruerade trappor med försvar i åtanke: Detta är något som de flesta troligen inte tänker alls på, men som ger en riktig ”a-ha!”-upplevelse. Äldre byggnader i form av slott, torn och även kyrkor tenderar att ha spiraltrappor. Dessa trappor går nästan alltid i klockans håll, men har du någonsin funderat på varför alla dessa trappor har detta gemensamt? Att det enbart känns naturligt eller logiskt kan tes vara en rimlig förklaring, men syftet är av betydligt större anledning.

Det är inte bara mått som gör en trappa bekväm utan även andra psykologiska aspekter så som säkerhet och miljö. En trappa som känns robust och säker ingjuter även behag och komfort hos användaren och är av stor betydelse. För att veta vad som avgör säkerhet återkopplar vi till en aspekt från det tidigare stycket om design – ledstänger. Här talar både teorin och ett flertal undersökningar sitt tydliga språk, väl placerade ledstänger i en bekväm höjd ger en säkrare trappa såväl fysiskt som psykiskt. Den minsta höjden som studierna hänvisar till gällande ledstänger är 900 millimeter över trappsteget. Om trappan däremot är väldigt bred blir ledstänger inte av lika stor betydelse för användaren då stegytan blir betydligt större. Det finns med andra ord olika sätt att ingjuta säkerhet men den gemensamma nämnaren mellan ledstänger och stor stegyta är hur de gör det lättare att nyttja trappan för dess användare.

Här tipsar vi om duktiga hantverkare och företag med lång erfarenhet av byggprojekt och montering av trappor i hus och lägenheter. Våra trappor är tillverkade för att du själv ska kunna montera dem men beroende på trappans komplexitet och din egen erfarenhet kan det i många fall vara värt pengarna att ta hjälp med monteringen. Det är viktigt att den installeras på rätt sätt både för din familjs säkerhet och för trappans hållbarhet över tid. Läs mer info på https://stepsta.se/.

Hur lång är leveranstiden? Efter att ni har lagt er beställning kommer ni att få en skalenlig ritning (ej längre förhandsvisning). Ni behöver då bekräfta till oss att allting stämmer. Efter denna bekräftelse går er trappa in i vår produktion. Nuvarande uppskattad produktionstid står alltid längst uppe på vår sida och brukar normalt vara 3-4 veckor. När er trappa är klar tar det sedan cirka 1 vecka för fraktbolaget att leverera hem till er.